Dit boek beschrijft een nieuw paradigma over strategisch managen. Het is bedoeld voor leiders om in turbulente tijden een toekomstbestendige koers te kunnen blijven varen door de juiste strategische keuzes te maken en door te voeren. Oude en bekende strategiemodellen en -theorieën en aanpakken zijn immers nauwelijks nog bruikbaar in dit tijdperk waarin de turbulentie alsmaar toeneemt als gevolg van onder andere een aanzwellende digitale revolutie, politieke instabiliteit en klimaatverandering.
Vanuit hun jarenlange ervaring als leider, consultant en docent strategisch management reiken de auteurs onder andere een holistische manier van kijken naar organisaties aan, evenals een nieuwe manier van denken over toekomstbestendigheid. Daarbij hanteren zij een duidelijke taakopvatting voor leiders en introduceren zij een dynamische manier van werken terwijl je een toekomstbestendige koers vaart. Vernieuwende bedrijfs- en organisatiekundige inzichten en opvattingen over strategisch management worden rijkelijk voorzien van aansprekende voorbeelden en praktische tools en instrumenten. Bovendien plaatsen de auteurs bekende strategiemodellen en -theorieën in een heldere context. Je kunt er direct mee aan de slag. De auteurs bieden een nieuwe benadering en taal aan met verfrissende en uitdagende terminologie. Het boek biedt houvast aan zittende en aankomende leiders, hun adviseurs, professionals en studenten die zich verder willen bekwamen in strategische managementvraagstukken. Het boek verschaft bovendien bruikbare inzichten voor bestuurders, toezichthouders en commissarissen om toezicht te kunnen houden op de toekomstbestendigheid van hun organisaties.