Je zit lekker thuis op de bank of in het openbaar vervoer; het moment waarop jij vaak je mobiel erbij pakt om de tijd te doden en stomweg door social media apps te scrollen. Met jou nog vele anderen! Dit maakt het voor bedrijven ook interessant om gebruik te maken van de kansen die social media biedt. Als er immers zoveel gebruikers actief zijn op die apps is het haast zonde om er niets mee te doen, toch?
Nu is de keuze om gebruik te maken van social media kanalen stap één. Maar ja, wat ga je erop posten? Hoe zet jij jouw bedrijf leuk neer op social media om mensen te enthousiasmeren? Wij geven je graag een aantal voorbeelden van wat voor type posts jij zoal kunt plaatsen op de social media kanalen van jouw bedrijf!
Deel bijzondere momenten binnen je bedrijf
Is er iemand jarig, met verlof of net getrouwd binnen je team? Deel deze momenten op de social media kanalen van je bedrijf. Dat is juist het type content waar mensen blij van worden om voorbij te zien komen. Naast het feit dat het natuurlijk bijzondere en leuke nieuwtjes zijn om te delen, creëer je ook een bepaalde betrokkenheid binnen je bedrijf zelf. Medewerkers zien het immers voorbij komen en zullen de content geheid liken en misschien zelfs een reactie plaatsen of delen. Dit kan leiden tot een groter bereik van de content. Ook draagt het bij aan de employer branding van je bedrijf en geef je mensen een beeld wie de gezichten achter je bedrijf zijn. Een win-win situatie dus!
Mooie resultaten behaald? Laat ze zien!
Heb jij binnen het bedrijf mooie resultaten of successen behaald? Dat moet gevierd worden! En dan kan het natuurlijk ook zeker niet kwaad om dit te delen op de socials van je bedrijf. Je mag immers laten zien dat je trots bent op behaalde successen. Bovendien kun je er potentiële nieuwe klanten mee trekken. Waarom? Je laat zien wat jouw bedrijf in huis heeft.
Openstaande vacatures delen
Wanneer er binnen je bedrijf personeel gezocht wordt voor openstaande vacatures is het ook mogelijk om hiervoor social media in te zetten. Social media kanalen als Instagram, Facebook en LinkedIn bieden bedrijven mooie kansen om via deze weg in een korte tijd een grote groep mensen te bereiken. Zowel organisch als via de inzet van advertising.
Hopelijk heb je nu een beter beeld van hoe jij met jouw bedrijf gebruik kunt maken van social media kanalen en wat voor type content je kan delen. Wij wensen je veel succes!