Bijna een jaar – zo lang is Zenya BOOST nu op de markt. BOOST is dé tool om medewerkers binnen organisaties te betrekken bij veranderingen rondom kwaliteits- en risicomanagement. Inmiddels maken al veel organisaties tevreden gebruik van BOOST, waaronder het Radboudumc. Thomas de Groot, Product Manager bij Infoland, vertelt wat je mag verwachten van nieuwe features.
Je kunt je kwaliteits- en risicomanagement prima op orde hebben aan de achterkant, uiteindelijk draait het allemaal om de mensen in je organisatie. Als je hen niet betrekt bij processen of niet regelmatig informeert over veranderingen, hoe verwacht je dan betrokkenheid? Met die gedachte in het achterhoofd werd Zenya BOOST, de vijfde module binnen Zenya Software, in 2023 ontwikkeld.
“BOOST speelt in op de ‘zachtere’ kant van kwaliteits- en risicomanagement”, vertelt Thomas. “In die wereld gaat het vaak om het vastleggen van protocollen of het aantoonbaar maken dat je voldoet aan bepaalde normen, de ‘harde’ kant. Er zijn binnen dit vakgebied geen tools die bijdragen aan gedragsverandering.”
“Hierom werd in juli 2023 Zenya BOOST gelanceerd. Door deze module toe te voegen aan onze software suite, kunnen we een totaalpakket aanbieden.”
Succesverhaal: Radboudumc x BOOST
Een nieuw product bedenken is één ding. Of het ook echt aanslaat bij klanten is een ander verhaal. Thomas: “Dat blijft natuurlijk altijd spannend, maar ik ben trots om te zien hoeveel van onze klanten na een jaar intensief gebruikmaken van BOOST.”
Het Radboudumc is een van die klanten. Het ziekenhuis zet BOOST enthousiast in om duizenden medewerkers te bereiken. Onlangs vertelden Mieke Joosten-Melis en Anja van der Cruijsen van het Radboudumc uitgebreid over hun ervaringen met Zenya BOOST in een gezamenlijk webinar.
Webinar gemist? Kijk het terug.
Campagnes delen met andere organisaties
Thomas vertelt: “Voor mij als Product Manager is het gaaf om te zien hoe BOOST in de praktijk wordt ingezet, zoals bij een gerespecteerde klant als het Radboudumc. Zo krijgen andere organisaties een goed beeld van hoe BOOST een verschil voor hen kan maken. Want ik kan me best voorstellen dat het lastig is om aan de slag te gaan met je eerste campagne.”
En laat dat nu nét de inspiratie zijn voor de belangrijkste feature zijn in de nieuwste release van 20 mei – het delen van campagnes met andere organisaties.
Er is namelijk vaak overlap in wat organisaties willen bereiken. Denk aan veiliger werken en het leveren van betere kwaliteit. Je kunt een campagne met één organisatie delen of het breder delen op de Infoland Community.
Thomas: “Het maken van eigen content is dus niet altijd meer nodig. Organisaties die dit lastig vinden maken zo een vliegende start. Het is namelijk veel eenvoudiger om bestaande content aan te passen naar behoefte dan om iets nieuws te maken. Het is eenvoudig om nu een campagne kunt aanpassen, zodat deze past bij jouw organisatie en de doelgroep die je wilt bereiken, zodat die écht aansluit bij hun wereld.”
“Dankzij goede praktijkvoorbeelden, zoals die van het Radboudumc, en de mogelijkheid met kant-en-klare campagnes aan de slag te gaan, denk ik dat onze klanten mooie stappen kunnen zetten en veel van elkaar kunnen leren. Campagnes creëren wordt zo heel laagdrempelig.”
Je las zojuist de ingekorte versie van dit artikel. Lees het hele artikel: Nieuwe features in Zenya BOOST: campagnes delen met andere organisaties en externen