Reclame. Je ziet het dagelijks erg veel voorbij komen. Ongemerkt ga je het ene na het andere reclamebord voorbij. Naast de reclame die te zien is op verschillende reclameborden, heb je bijvoorbeeld ook reclame via de radio en andere platformen. Winkels willen natuurlijk zoveel mogelijk klanten trekken. Dit kunnen ze op verschillende manieren doen. Hieronder lees je meerdere manieren hoe winkels ervoor zorgen dat klanten naar hen toekomen.
Grote opvallende lichtbakken
Je herkent het vast wel, maar wanneer je door een winkelstraat loopt zie je verschillende lichtbakken. Op deze lichtbakken staat bijvoorbeeld de naam van de winkel. Naast dat winkels gebruik maken van de lichtbakken, zijn er nog veel andere bedrijven die dit doen. Ze gaan dan bijvoorbeeld naar meprint.nl en laten er eentje voor het bedrijf maken. Door middel van deze lichtbakken, maken onder andere de winkels een soort reclame en trekken ze klanten naar zich toe. De lichtbakken zijn namelijk al van een afstandje te lezen.
Neon letters
Naast de opvallende lichtbakken, kun je ook kiezen voor opvallende neon letters. Net zoals de lichtbakken vallen deze letters voornamelijk op door het licht. Maar, zoals de naam al zegt, zorgt de neon voor nog meer aandacht. Wanneer er uitsluitend gebruik gemaakt wordt van letters zullen klanten dan ook meteen de naam herkennen. Dit zorgt niet alleen voor een goede aanduiding van de winkel, het zorgt er ook meteen voor dat klanten de naam eerder zullen onthouden. Het grootste voordeel van neon letters is dat ze zowel binnen als buiten te grbuiken zijn. Zo kan de winkel reclame maken aan de buitenzijde of er juist voor kiezen om het interieur van de winkel meer aan te kleden.
Informatieborden
De kans is groot dat je wel eens een reclamebord hebt gezien van een winkel of bedrijf, met daarop de locatie of afstand tot de winkel aangegeven. Dit bedrijf zit doorgaans niet waar je dit bord vindt maar een aardig stukje verder weg. Deze borden zijn bedoeld om informatie te geven en klanten naar de winkel te trekken. Zo kan een bedrijf op afstand reclame maken en een breder bereik hebben dan alleen de winkellocatie zelf. Een informatiebord biedt de mogelijkheid om de bedrijfsnaam en het logo zichtbaarder te maken.
Zuilen en gevelborden
Naast de felle lichtbakken en neon letters, zijn er ook opties die net iets minder opvallend zijn maar ook zeker hun werk doen. De meeste van ons zullen wel eens op een industrieterrein zjn geweest waar het soms lastig kan zijn om een specifiek bedrijf te vinden.Het gebruik van een zuil kan dan een handige oplossing zijn. Een zuil plaatsen aan de weg, of op de parkeerplaats, maakt het makkelijker voor klanten om het bedrijf te bezoeken. Voor herkenbaarheid op een verdere afstand, of wanneer er meerdere bedrijven in één gebouw zitten, kan een gevelbord een goede uitkomst bieden. Het mooie van een gevelbord is dat zowel de naam als ook een logo op de gevel geplaatst kunnen worden. Zo is het voor klanten meteen duidelijk in welk gebouw ze moeten zijn.