Veel bedrijven worstelen met het ontwikkelen van een big-datastrategie. Terwijl de meeste executives vinden dat de strategie van bedrijven juist gebaseerd moet zijn op big data. Maar hoe ontwikkel je dan zo’n strategie?
Vijf vragen voor de big-datastrategie
- Ben je vooral geïnteresseerd in de kostenvoordelen van big data, in het vermogen van big data om de besluitvorming te verbeteren of in het vermogen om nieuwe producten en diensten te helpen creëren?
- Als je focus de besluitvorming is, is het dan vooral je doel om dezelfde beslissingen sneller te nemen of om betere beslissingen te nemen met meer data en analyse?
- Heb je een portfolio met een paar projecten die met elk van deze doelstellingen matchen – sommige in de discoveryfase en andere in de productiefase?
- Heeft je onderneming bepaald hoe agressief jullie moeten investeren in big data en nieuwe toepassingen moeten implementeren waaraan big data te pas komen?
- Is er iemand anders in jullie bedrijfstak – of gerelateerde bedrijfstakken – die meer investeert in de technologie dan jullie?