Tegenwoordig zien we vrijwel iedere webshop adverteren met de leus: ‘vandaag besteld, morgen in huis’. In de praktijk betekent dit dat consumenten een bestelling plaatsen en deze de volgende dag in huis mogen verwachten. In hoeverre is dit realistisch en wat is hier het belang van? Dat bespreken we uitgebreid in deze blog. Daarnaast kijken we ook naar dé mogelijkheid om deze uitspraak na te komen.
De kritische consument
In een wereld waar alles snel gaat en waar we weinig tijd hebben om nutteloos te wachten, is ook de verwachting van de consument veranderd. We zijn simpelweg gewend geraakt aan service op maat en een snelle bezorging. Vandaag besteld, morgen in huis is tegenwoordig niet meer uniek, maar gewoon een eis. Als webshopeigenaar kun je tegenwoordig niet anders dan aan deze eis voldoen. Grote webshops gaan soms nog een stapje verder. Voor 12:00 besteld, is diezelfde dag in huis. Dit maakt het allemaal niet makkelijker om als (beginnende) webshop ook voet aan grond te krijgen. Gelukkig zijn er diverse opties om in de retail ook mee te spelen met de grote jongens in de markt. Een voorbeeld: jouw fulfilment uitbesteden.
Wanneer kies je ervoor om fulfilment uit te besteden?
Er zijn uiteraard verschillende motieven om te kiezen voor fulfilment uitbesteden. Enerzijds wil je natuurlijk voorzien in de behoeftes van de consument. Vooral als je hier zelf op dit moment nog niet aan kan voldoen. Zie je dat de bestellingen in jouw webshop flink toenemen, dan is het altijd het overwegen waard om fulfilment uit te besteden. Vooral als je merkt dat je het overzicht aan het verliezen bent. Het kan ook zo zijn dat jouw magazijn simpelweg niet meer voldoet aan de grootte van jouw onderneming. Worden de producten niet meer op de juiste manier opgeslagen? Dan moet je jezelf sterk af gaan vragen of dit niet de groei van jouw onderneming belemmerd.
Hoe ziet dit proces eruit?
Sta je op het kantelpunt en overweeg je serieus om fulfilment uit te besteden? Dan is het natuurlijk fijn om te weten hoe dit in de praktijk gaat. Laten we als voorbeeld Monta nemen. Monta is een grote fulfilmentpartij met tientallen vestigingen in Nederland. Zij bieden fulfilment aan van A tot Z. Het proces begint bij IT en eindigt met een pakketje in de hand van de consument. Zij dragen zorg voor een goede ontvangst van de goederen, pakken alles op de juiste manier in en zorgen vervolgens ook dat jouw consument de bestelling morgen in huis heeft. Monta kent het belang van: vandaag besteld, morgen in huis!
Ga de strijd aan
Wil jij de volgende stap zetten met jouw webshop of merk je dat er nog genoeg winst te behalen valt met jouw orderverwerking? Kies er dan voor om jouw fulfilment uit te besteden. Door een samenwerking aan te gaan met een betrouwbare, ervaren fulfilmentpartij kun jij binnenkort echt de strijd aangaan met de grote jongens in de branche.