Uit sommige onderzoeken blijkt dat ongeveer de helft van kleine bedrijven helemaal geen website hebben. Eigenlijk is dat onvoorstelbaar, want een corporate website is ontzettend belangrijk. Wat is precies het belang van een corporate website? We leggen het in dit artikel uit!
Gemakkelijke toegang
Het hebben van een corporate website maakt het heel gemakkelijk voor mensen om je te vinden, meer te lezen over je bedrijf, te ontdekken wat je doet en een heleboel vragen te beantwoorden die ze over je bedrijf hebben. Door een website te hebben, kunnen mensen je onderneming vinden wanneer ze naar je bedrijf zoeken op een zoekmachine zoals Google, Yahoo of Bing. Het is waar dat als je geen website voor je bedrijf hebt je gebruikers je mogelijk alsnog vinden. Maar, wil je dit echt aan het toeval overlaten? En waarom zou je geen website hebben, zodat je kunt beïnvloeden wat er over je bedrijf wordt weergegeven en weet dat je corporate website wordt vermeld naast al die andere zoekresultaten.
Zoekmachines
Om nieuwe klanten te werven, moet je begrijpen waar je prospects naartoe gaan wanneer ze op zoek zijn naar leveranciers, leveranciers onderzoeken en een aankoop doen. In de wereld van vandaag is de plaats waar de meeste mensen in de meeste markten naartoe gaan, het internet, met name een zoekmachine zoals Google, Yahoo of Bing. Deze zoekmachines zijn de grote drie (in die volgorde) en zijn goed voor meer dan 90% van alle zoekopdrachten. Google is veruit de grootste met ongeveer 6 van elke 10 zoekopdrachten. Met een corporate website zorg je ervoor dat je bedrijf gevonden kan worden in zoekmachines, waardoor de kans groter is dat je omzet stijgt.
Blijvende waarde
Het mooie van een corporate website is dat als je er eenmaal in hebt geïnvesteerd, je deze in principe voor altijd hebt en voor altijd voor je blijft werken. Welke andere advertentiemethoden zijn er die, als je er eenmaal voor betaalt, voor altijd voor je bedrijf blijven werken? Niet veel. Wanneer je voor een krantenadvertentie betaalt, krijg je die ene advertentie en elk voordeel dat die ene advertentie oplevert, maar na die advertentie is het klaar. Dat geld dat je aan de advertentie in de krant hebt uitgegeven, is weg en krijg je nooit meer terug. Ook ken je je ROI helemaal niet! Een corporate website blijft en is daardoor eigenlijk een veel betere investering, ook doordat je veel data krijgt van je site.
Professioneel
Een andere reden waarom een corporate website belangrijk is voor je bedrijf, is dat er een groot deel van de markt is dat je niet eens als een optie beschouwt wanneer ze willen kopen, als je er geen hebt. Dit komt simpelweg doordat deze potentiële klanten je bedrijf niet vertrouwen als je niet een eigen site hebt. Ook vinden ze het dan moeilijker om informatie in te winnen over je onderneming. Veel mensen gaan voor de weg met de minste weerstand als ze producten van je willen kopen of een dienst van je willen afnemen. Een corporate website speelt hierbij een essentiële rol. Toon dus je professionaliteit met zo’n site!