Handboek Strategische B2B-Marketing van Jean-Pierre Thomassen is op 28 november 2023 door Platform Innovatie in Marketing (PIM) uitgeroepen tot de winnaar in de categorie Marketingstudieboek én tevens runner-up van PIM Marketing Literatuur Prijs.
De jury: “Vorig jaar sprak PIM de wens uit dat er meer boeken zouden verschijnen over marketing in B2B. Die wens is uitgekomen. Dr. Jean-Pierre Thomassen stelt dat de klant niet altijd koning is en dat waardecreatie een wederzijdse belofte is tussen klant en leverancier. Het boek legt ook uit wat dat praktisch betekent in B2B-marketing, met een rijke verzameling aan cases, voorbeelden, modellen en adviezen. Duidelijke stappenplannen helpen de lezer de vertaling te maken van strategie naar ‘doen’. Het is zowel een waardevolle opfrisser voor de ervaren marketeer als een geschikt standaardwerk voor het marketingonderwijs.”
Over het boek
Jean-Pierre Thomassen laat met dit boek zien hoe je aan de hand van praktijkvoorbeelden, modellen en stappenplannen, je waardegedreven marketing kunt organiseren. Het betekent keuzes maken, dingen niet doen, afscheid nemen van klanten, maar ook investeren in de juiste klanten en de organisatie. Op deze wijze zorgt een onderneming voor een optimale waarde voor klanten én aandeelhouders.
Handboek Strategische B2B-marketing is een must voor elke aankomende B2B-manager en medewerker die streeft naar duurzame klantrelaties en zijn onderneming uit de commodity trap wil houden.