De hectiek van een goedlopend horecabedrijf vereist personeel met de juiste kwalificaties. Dit geldt in alle lagen van de hiërarchie binnen zo’n onderneming, zoals een restaurant dat inmiddels één of meerdere Michelinsterren heeft verdiend. Er wordt een beroep gedaan op vakkundigheid, gastvrijheid en snelheid en het zorgen voor een onvergetelijke beleving voor de gasten. Je wilt immers dat ze weer terugkomen, het liefst met mensen die ook graag willen genieten van alles wat je als hoog aangeschreven horecabedrijf te bieden hebt. Het bedienend personeel en de immer vrolijke gastheer of -vrouw draagt bij aan een goede sfeer. Zij verbergen eventuele zorgen, veroorzaakt door soms aanwezige stressfactoren, die het hectische horecaleven met zich meebrengt. Wat doe je als ondernemer om overbodige stress bij het (keuken)personeel weg te nemen? Dat is niet alleen beperkt tot goed management of de gedachte aan een rijk gevulde fooienpot aan het eind van de avond.
Grootkeukenapparatuur maakt het verschil
Je keuken in jouw horecazaak is het hart van de onderneming. Hier gebeurt alles. Je topkoks werken dag in, dag uit, om de gasten te voorzien van de beste gerechten. Maar je koks kunnen dan nog zo professioneel zijn, als je keukenapparatuur ondermaats is, dan is dit toch de zwakste schakel in je bedrijf. Je vandaag geleverde voedsel kan nóg zo vers zijn, wanneer het bereid is met behulp van inferieure keukenmachines merk je het aan de kwaliteit. Je gasten proeven het verschil direct. Het begint al bij je koeling. Goede grootkeukenapparatuur kopen is een grote maar uiterst belangrijke stap voor een duurzame bedrijfsvoering gefocust op kwaliteit. Natuurlijk, het is een niet gemakkelijk weg te wuiven investering, maar wel een die zich dubbel en dwars zal terugbetalen. Je gasten doe je er een groot plezier mee en dit vertaalt zich in een hogere omzet.
Een goede service, wanneer het jou uitkomt
Ook nadat de grootkeukenapparatuur is geplaatst in je horecabedrijf blijft de service van leverancier Maxima Kitchen Equipment onveranderd van kracht. Het kan zijn dat je personeel training nodig heeft om met de geavanceerde apparatuur om te kunnen gaan. Zij moeten er mee werken en gaan dat ook met plezier doen. De eigen technische dienst en de klantenservice adviseren je waar nodig en zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Dat is wel zo prettig als je overdag én ’s avonds geopend bent. Want ook al is de grootkeukenapparatuur van hoge kwaliteit, onderhoud is en blijft nodig om alles in topconditie te houden. Onderdelen slijten, ook bij normaal gebruik. Een eventuele reparatie of vervanging van een onderdeel plan je in buiten je openingstijden.
Toekomstplannen
Het is fijn dat je na de coronacrisis weer volledig draait en als vanouds gasten ontvangt. Je richt je weer op de toekomst van je bedrijf en maakt plannen om deze verder uit te breiden. Hetzij letterlijk, dan wel figuurlijk. Goed gekwalificeerd personeel dat werkt met prima grootkeukenapparatuur is de basis waarop je verder bouwt. Jouw unieke gerechten maken het verschil.