Vijf boeken zijn genomineerd voor het Managementboek van het Jaar 2015.
Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 23 april 2015, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
De vijf genomineerden zijn:
– De ontdekking van de toekomst door Wim de Ridder
– Onderweg door Leike van Oss, Jaap van ’t Hek
– Nieuwe business modellen door Jan Jonker
– Wij zijn big data door Sander Klous, Nart Wielaard
– Omnichannel in retail door Gino van Ossel.
De jury selecteerde de vijf genomineerden uit een oogst van 75 titels en maakt de uiteindelijke winnaar bekend tijdens het Managementboekengala in De Rode Hoed op 23 april 2015.
Eerdere winnaars
De verkiezing van het Managementboek van het Jaar en het Managementboekengala zijn initiatieven van online boekhandel Managementboek.nl. De prijs wordt sinds 2003 jaarlijks toegekend. Eerdere winnaars zijn onder anderen Joep Schrijvers met zijn bestseller Hoe word ik een rat, Jeroen Smit met Het drama Ahold, Mathieu Weggeman met Leidinggeven aan professionals? Niet doen!, Veranderdiagnose met Rob van Es, Connect! van Menno Lanting en Leren samenwerken tussen organisaties met Edwin Kaats en Wilfrid Opheij. In 2014 werd Zakendoen in de nieuwe economie van Marga Hoek bekroond.
De vakjury bestaat dit jaar uit:
– Voorzitter Maurits Bruel, adviseur, auteur en program director bij Erasmus ESAA executive programs
– Mireille Schrijnemaekers, bedrijfseconoom en medeoprichter van Zelino BV
– Maurits Verweij, partner van BeBright, een adviesorganisatie op het gebied van strategie en innovatie
– Pierre Spaninks, ondernemer in de journalistiek en communicatie
– Sandra Barendrecht, opleidingskundig adviseur en eigenaar van Relevant Training & Advies
– Mirella Visser, auteur en oprichter van het Centre for Inclusive Leadership.