De online marketeers onder ons weten het: je bent continu bezig met het optimaliseren van Google Ads-campagnes. Door Google Ads in te zetten is het mogelijk om bovenaan in Google te komen staan. Maar wist je ook dat je ervoor kunt zorgen dat jouw advertentie extra opvalt? Dit doe je door middel van zogeheten advertentie-extensies. Dankzij deze extensies kun je online advertenties uitbreiden met aanvullende informatie. Hiermee vergroot je namelijk de kans dat potentiële klanten op jouw advertentie klikken. Een gemiste kans dus als je deze nog niet gebruikt. Maar wat zijn nu de beste Google Ads extensies? En kun je deze zelf implementeren? Of kun je Google Adwords beter uitbesteden aan een marketingbureau als DoubleSmart?
Sitelink-extensie
Eén van de meest populaire Google Ads extensies is de sitelink-extensie. Een sitelink geeft je de mogelijkheid om meerdere links onderaan je Google Ads advertentie toe te voegen. Door op deze links te klikken wordt de bezoeker naar een specifieke pagina op jouw website geleid. Zo komen ze direct op de juiste plek terecht. Is een potentiële klant bijvoorbeeld op zoek naar een specifieke laptop, dan kun je sitelinks gebruiken om ze naar een aantal handige accessoires die bij de laptop horen te verwijzen. Het is niet verplicht om een omschrijving toe te voegen aan deze sitelinks, maar wel raadzaam. Je kunt in de omschrijving extra informatie vermelden die relevant is voor potentiële klanten. Je kunt maximaal zes sitelinks toevoegen aan je advertentie.
Website-informatie-extensie
Een andere populaire Google Ads extensie is de website-informatie-extensie. Deze extensie kun je gebruiken om bijzondere aspecten van de producten of diensten die je aanbiedt te markeren. Door middel van deze extensie geef je potentiële klanten extra informatie over de producten of diensten die jij aanbiedt. Google heeft standaard van tevoren al een aantal kopteksten gecreëerd waar je uit kunt kiezen. Deze kopteksten bestaan bijvoorbeeld uit merken, modellen, bestemmingen, voorzieningen, typen en services. Heb je een passende koptekst gekozen, dan kun je deze vervolgens zelf aanvullen met de specifieke informatie over jouw product of dienst. Je kunt per advertentie maximaal tien van deze waardes toevoegen.
Highlight-extensie
Wil je graag enkele USP’s van je bedrijf promoten? Of scherpe aanbiedingen? Dan kun je kiezen voor de highlight-extensie. Een highlight-extensie geeft je namelijk de mogelijkheid om bepaalde onderdelen van je advertentie extra te promoten. Dit kunnen één of meerdere USP’s van je bedrijf zijn, zoals gratis verzending, een uitstekende service of gratis levering. Ook is het mogelijk om scherpe aanbiedingen bij de lezer onder de aandacht te brengen. Gemiddeld kunnen er twee tot vier highlights worden weergegeven bij je advertentie. Het systeem hiervoor werkt hetzelfde als bij sitelinks. Met een highlight extensie kun je in maximaal 25 karakters vertellen wat de USP’s van je bedrijf, of de producten of diensten die je aanbiedt, zijn. Door middel van een highlight extensie worden ze benadrukt waardoor ze beter opvallen. Highlight en sitelink extensies lijken op elkaar, maar bij een highlight extensie kun je niet op de tekst klikken.