‘De identiteit van een organisatie is de som van de meningen van de mensen die er werken’. CEO Maarten Halsema van IVRM Reputatie is er duidelijk over: het...
Bedrijven blijven fuseren en overnemen, hoewel grotere organisaties zelden beter presteren. Voordelen van schaalvergroting worden meestal niet gerealiseerd...
Het blijft een bizar dilemma. Meer dan ooit hebben organisaties en hun bestuurders behoefte aan adviseurs die in staat zijn communicatie mee te nemen naar...
In de sportwereld zijn analyses op basis van metingen de trend. Alhoewel de sport in het algemeen met het gebruik van analyses nog achterloopt op het bedrijfsleven,...
Wendbaarheid, innovatie- en daadkracht vormen kerncompetenties voor toekomstbestendige en impactvol opererende organisaties. Deze competenties dienen...
Als regels en aantallen het werkelijke verhaal niet vertellen Klanten stellen steeds hogere eisen aan maatschappelijke organisatie en vraagstukken moeten...
In moderne strategie-executie kun je succes vergeten zonder slagkracht, agility en snelheid (SAS). Slagkracht en snelheid spreken voor zich, maar wat is...
‘Niets is zo strategisch als de eerste zin’, onderstreept Betteke van Ruler (o.m. 2017) de zwaarwegende betekenis van taal voor een communicatieboodschap....
In grotere organisaties zijn altijd wel plekken waar mensen uitmuntend werk verrichten. Als executive wil je dat dan verspreiden: naar meer plekken en naar...
Is strategievorming hetzelfde als een gedetailleerd plan opstellen, inclusief benodigde uitgaven en verwachte inkomsten? Volgens strategy consultant...
Onder redactie van Stefan Peij, directeur en oprichter van de Governance University, is het Handboek Corporate Governance volledig herzien. Daar was volgens...
Iedere organisatie heeft behoefte aan een langetermijnvisie die richting geeft aan de ontwikkeling van een organisatie en waarmee het mogelijk is langetermijnkeuzes...