De roep om het jaarverslag vaker in te zetten voor PR-doeleinden klinkt steeds luider. Dat is echter gevaarlijk voor je reputatie. Jaarverslagen zijn meestal...
Socio-economische ontwikkelingen leiden ertoe dat productiebedrijven hun businessmodel aanpassen. We bespreken hier negen verschillende businessmodelarchetypen,...
Risicomanagement is een bekend en beladen begrip. Het heeft bij vele managers en professionals een niet al te best imago. Risicomanagement wordt nogal eens...
Voor de complexe vraagstukken van deze tijd is samenwerking over organisatiegrenzen nodig. Samenwerking die gebaat is bij diversiteit en variëteit, waarbij...
De cultuur van het bedrijf zou bijna een afzonderlijk personage kunnen zijn in een verhaal over Airbnb. Zoals bij bijna alle startups in Silicon Valley, hebben...
‘De identiteit van een organisatie is de som van de meningen van de mensen die er werken’. CEO Maarten Halsema van IVRM Reputatie is er duidelijk over: het...
Bedrijven blijven fuseren en overnemen, hoewel grotere organisaties zelden beter presteren. Voordelen van schaalvergroting worden meestal niet gerealiseerd...
Het blijft een bizar dilemma. Meer dan ooit hebben organisaties en hun bestuurders behoefte aan adviseurs die in staat zijn communicatie mee te nemen naar...
In de sportwereld zijn analyses op basis van metingen de trend. Alhoewel de sport in het algemeen met het gebruik van analyses nog achterloopt op het bedrijfsleven,...
Wendbaarheid, innovatie- en daadkracht vormen kerncompetenties voor toekomstbestendige en impactvol opererende organisaties. Deze competenties dienen...
Als regels en aantallen het werkelijke verhaal niet vertellen Klanten stellen steeds hogere eisen aan maatschappelijke organisatie en vraagstukken moeten...
In moderne strategie-executie kun je succes vergeten zonder slagkracht, agility en snelheid (SAS). Slagkracht en snelheid spreken voor zich, maar wat is...
‘Niets is zo strategisch als de eerste zin’, onderstreept Betteke van Ruler (o.m. 2017) de zwaarwegende betekenis van taal voor een communicatieboodschap....