Relatiegeschenken die je blijft gebruiken
Als je een relatiegeschenk ontvangt waar je daadwerkelijk iets aan hebt, dan ben je geneigd om de afzender in een positief licht te zien. Telkens als je het geschenk gebruikt, heb je een positieve associatie met de gulle gever. Dat is wat je wilt bereiken. Je wilt met je relatiegeschenken op een positieve manier opvallen. Dit gevoel wil je bestendigen en dat kan alleen als je geschenk veel wordt gebruikt. Je kunt denken aan een relatiegeschenk dat je klant tijdens het werk gebruikt, maar het is natuurlijk nog mooier als hij het ook in de privésfeer doet. Op dat moment, niet afgeleid door allerlei zakelijke beslommeringen, heeft je geschenk meer aandacht en is de kans groter dat je op de shortlist van je klant komt en daar ook blijft. Dit kan je op korte termijn meer rendement opleveren, omdat je hiermee een voorsprong neemt op de concurrentie.
Relatiegeschenken die je boodschap bevestigen
Je kunt kiezen voor praktische relatiegeschenken met een standaard boodschap. Bijvoorbeeld pennen of USB-sticks, in je eigen bedrijfskleuren en voorzien van je bedrijfslogo. Dit werkt prima, maar daarmee is je onderscheidend vermogen wel wat aan de lage kant. Verdiep je eens in de normen en waarden en de missie en doelen van je afnemers. Waar vind je overeenkomsten met die van jou? Is het mogelijk om deze overeenkomsten te benadrukken in de boodschap die je relatiegeschenken uitdragen? Het positieve gevoel dat je klanten krijgen bij een handig en veelgebruikt relatiegeschenk, wordt hiermee extra versterkt. Je relatiegeschenk gaat de boodschap “wij passen écht goed bij elkaar, want we begrijpen elkaar” uitdragen. Hiermee kun je van redelijk goede klanten écht trouwe klanten maken.
Kies voor maatwerk in relatiegeschenken
Je wilt relatiegeschenken onderdeel maken van je marketingstrategie. Je begrijpt dat je geschenken je bedrijf en je zakelijke relatie in een positief daglicht moeten stellen. Het kan niet anders, je kunt niet meer voldoen met standaard oplossingen. Kies voor maatwerk en bestel je relatiegeschenken bij een partner die met je meedenkt en creatieve ideeën kan aandragen. Je gelukkig gewoon online je geschenken voor afnemers en leveranciers bestellen, hetgeen veel tijd scheelt.